Sistemul eCall

eCall – salvarea vieţii prin sistemul de comunicaţii de la bordul vehiculului

Sistemul „eCall” permite efectuarea unui apel de urgență de la bordul vehiculului către 112. Acest apel poate să fie efectuat automat prin activarea unor senzori de la bordul vehiculului sau manual prin intermediul rețelelor de comunicare mobilă pe suport radio, transmițând un set minim de date standard și stabilind un canal audio între persoanele care se află la bordul vehiculului și cel mai adecvat centru de răspuns în caz de urgență conform recomandării Comisiei Europene.

DOCUMENT: Recomandarea Comisiei Europene din 08 septembie 2011 privind susținerea unui serviciu eCall la nivelul UE în rețelele de comunicații electronice pentru transmiterea apelurilor de urgență de la bordul vehiculelor pe baza numărului 112 ("eCalls")

"MSD – Setul Minim de Date" înseamnă informațiile care trebuie trimise către centrul de răspuns în caz de urgență, în conformitate cu standardul EN 15722, precum: localizarea accidentului, direcţia de mers, data şi ora accidentului, numărul de identificare al autovehiculului.

Apelul eCall este gratuit şi este gestionat ca oricare alt apel de urgenţă 112.

Interconectarea TPSP - PSAP 112

Interfaţa TPSP - PSAP 112 permite transferul unidirecțional al informaţiilor de tip eCall MSD provenite de la un Centru de asistenţă rutieră - TPSP către Centrul 112 Bucureşti care este responsabil în România de recepţionarea apelurilor de tip eCall.

Documente privind interconectarea TPSP - PSAP 112:

Specificații interfața TPSP-PSAP 112 (Anexa 1 - format PDF)
Model protocol de colaborare TPSP - STS (Anexa 2 - format PDF)

Stările dispozitivului IVS, înainte şi după iniţierea apelului eCall

* Referințe normative (pdf)
* Standarde eCall (pdf)

HeERO – Harmonized eCall European Pilot

HeERO – Harmonized eCall European Pilot este un proiect parţial finanţat de Comisia Europeană prin programul PSP ICT, în care, pe durata a trei ani (ianuarie 2011 – decembrie 2013), nouă state europene au asigurat implementarea, interoperabilitatea şi armonizarea sistemului eCall bazat pe numărul unic european de urgenţă 112.

În cadrul proiectului HeERO, România, reprezentată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, a făcut parte dintr-un consorţiu alături de 8 ţări europene care au pregătit infrastructura, testarea serviciului eCall şi diseminarea acestei experienţe cu celelalte ţări membre sau asociate din Uniunea Europeană.

În contextul acestui proiect, STS a pregătit infrastructura pentru preluarea și gestionarea apelurilor de tip eCall, România devenind astfel prima ţară din Europa care utilizează dispozitivele eCall montate pe mașini pentru apelarea automată la numărul unic de urgenţă 112 în cazul producerii unui accident.

Sistemul eCall este o iniţiativă a Comisiei Europene, ce a fost definit în cadrul programului eSafety, care are drept scop creşterea siguranţei rutiere şi salvarea de vieţi omeneşti.

Contact
STS - Relații Publice
Luni-Vineri: 08:00 - 16:00
+4021.202.21.88
sau
Serviciul de Telecomunicații Speciale © 2018 Toate drepturile rezervate.