Procesarea apelului de urgență

112 SALVEAZĂ VIAȚA, PROPRIETATEA ȘI MEDIUL


Ce se întâmplă în timpul unui apel la 112

Procesarea unui apel recepţionat la serviciul de urgenţă se desfăşoară în mai multe etape: preluarea apelului, colectarea datelor primare, alertarea agenţiilor de intervenţie, colectarea datelor specifice şi alertarea resurselor de intervenţie.

Preluarea apelului:

  • toate apelurile sunt preluate fără întârziere, în ordinea intrării lor în sistem, de operatorii 112 din centrele unice pentru apeluri de urgenţă;
  • toate apelurile sunt considerate apeluri de urgenţă, până la identificarea caracterului nonurgent al acestora;
  • toate apelurile recepţionate pe linia de urgenţă la care nu s-a putut răspunde din cauza unui flux mare de apeluri recepţionate într-un interval scurt de timp, sunt obligatoriu reapelate în cel mai scurt timp posibil.
  • la preluarea unui apel, sistemul identifică numărul de telefon de la care se sună şi informaţiile de abonament ale acelui număr de telefon, dacă acestea există;
  • la preluarea unui apel, sistemul localizează zona din care se sună la 112, nu poziţia exactă a celui care sună (această zonă este determinată de acoperirea teoretică a antenei GSM care a captat semnalul aferent apelului respectiv)

Colectarea datelor primare:

  • operatorul 112 adresează un set standard de întrebări pentru a identifica ce se întâmplă, unde se întâmplă şi cine are nevoie de ajutor; aceste întrebări sunt:
                    1. Ce urgenţă aveţi? – Descrieţi succint situaţia cu care vă confruntaţi;
                     2. Unde se întâmplă? – Oferiţi cât mai exact adresa unde este nevoie de ajutor;
                     3. Sunt persoane rănite? Cum se numesc? Ce simptome au?
                     4. Cum vă numiţi?
                     5. De la ce număr de telefon sunaţi?
  • în funcţie de informaţiile colectate de operatorul 112, acesta încadrează evenimentul semnalat într-un index de inciente, conform Metodologiei de cooperare nr.479/2014.

Alertarea agenţiilor de intervenţie:

  • în funcţie de tipul de eveniment selectat din indexul de incidente pe baza informaţiilor colectate de la apelant, operatorul 112 alertează pe baza procedurilor operaţionale implementate în aplicaţia de procesare a apelurilor de urgenţă, toate agenţiile de urgenţă responsabile de intervenţie în situaţia respectivă;
  • după apelarea acestor agenţii se va face transferul legăturii voce cu apelantul către agenţia responsabilă de coordonarea intervenţiei pentru urgenţa respectivă; În momentul în care agenţiile alertate răspund la apelul iniţiat de operatorul 112, informaţiile colectate de acesta, se transmit automat în fişele de caz  ale dispecerilor;
  • dispecerii agenţiilor de intervenţie au posibilitatea de a intra pe rând în legătură cu apelantul pentru a solicita informaţii suplimentare despre eveniment (ex: poliţia poate solicita semnalmente şi alte informaţii cunoscute despre o persoană suspectă, pompierii pot solicita informaţii despre amploarea unui incendiu; ambulanţa poate solicita detalii medicale cu privire la starea pacientului etc.), completând fişa cu datele primare ale urgenţei transmisă de operatorul 112, cu informaţii specifice domeniului de competenţă.

Colectarea datelor specifice, alertarea resurselor de intervenţie şi intervenţia sunt etape în gestionarea apelurilor de urgenţă, aflate în responsabilitatea fiecărei agenţii de intervenţie în parte.

 

SITUAȚIILE DE URGENȚĂ NU POT FI RAPORTATE PRIN INTERMEDIUL ACESTUI SITE SAU PE E-MAIL.

ÎN CAZ DE URGENȚĂ, SUNAȚI ÎNTOTDEAUNA LA 112!

Contact
STS - Relații Publice
Luni-Vineri: 08:00 - 16:00
+4021.202.21.88
sau
Serviciul de Telecomunicații Speciale © 2018 Toate drepturile rezervate.