Cooperarea apelant - operator 112

112 SALVEAZĂ VIAȚA, PROPRIETATEA ȘI MEDIUL

Pentru că în situații de urgență fiecare secundă contează, este esențial ca atunci când sunați la 112 să cooperați cu operatorii. Aceștia răspund la apeluri de urgență 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână și trebuie să îndeplinească mai multe sarcini în același timp pentru a procesa rapid informațiile obținute în timpul convorbirilor. De exemplu, în timp ce vă adresează întrebările necesare, ei completează fișa de caz în sistem. Adesea, trebuie să ia deciziile corecte cu informații puține.

Pentru a vă oferi ajutorul de care aveți nevoie și a crește calitatea serviciului, operatorii 112 participă constant la sesiuni de pregătire. Însă pentru a primi ajutor într-o situație de urgență nu este suficient ca operatorii să fie profesioniști. Pentru a primi asistența de care aveți nevoie rapid și eficient este esențial să cooperați cu operatorii 112, să răspundeți clar la întrebările pe care vi le adresează, să urmați instrucțiunile acestora și să vă păstrați calmul, astfel încât aceștia să poată afla în cel mai scurt timp ce s-a întâmplat și unde, să clasifice incidentul și să alerteze serviciile de urgență potrivite.

Astfel, atunci când sunați la 112 trebuie să:

Fiți pregătiți să răspundeți concis la toate întrebările operatorilor. Acestea vor viza colectarea următoarelor informații care vor fi transmise agențiilor de intervenție:

  • Ce s-a întâmplat? Descrieţi succint, la obiect, situaţia cu care vă confruntaţi.
  • Unde s-a întâmplat?

Dacă sunaţi la 112 de pe telefonul fix, sistemul îi va afişa operatorului adresa abonatului, extrasă din baza de date pusă la dispoziţie, în conformitate cu prevederile legale, de furnizorii de servicii de telefonie.

Dacă sunaţi la 112 de pe telefonul mobil, localizarea apelului se face la nivelul sectorului celulei de telefonie mobilă din care a fost generat acesta, iar precizia localizării apelului variază cu densitatea celulelor de comunicații mobile ale operatorilor de telefonie mobilă (va fi mai mare în zonele urbane și mai mică în zonele rurale).

Având în vedere necesitatea îmbunătățirii preciziei de localizare a apelurilor de urgență, STS este într-o fază avansată de testare a unor soluții software pentru terminalele mobile inteligente, în vederea transmiterii informațiilor de localizare GPS, pe durata apelului la 112.

În toate situaţiile, este important să comunicaţi şi să confirmaţi operatorului toate elementele de adresă pe care le cunoaşteţi (judeţ, localitate, stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, interfon sau în cazul evenimentelor produse în spaţiul public intersecţii ale străzilor, puncte de reper din zonă – şcoală, biserică, piaţă etc.).

Numele și prenumele dumneavoastră.

Această informaţie contribuie pe de o parte la stabilirea veridicității apelului (încă se înregistrează apeluri false la numărul de urgență, prin care sunt alertate nejustificat resursele de intervenție, efectuate de persoane care nu conștientizează gravitatea acestei fapte), iar pe de altă parte va facilita ulterior obţinerea înregistrării apelului efectuat la 112, în situația în care vă este necesară dovada faptului că aţi apelat serviciul de urgenţă. Având în vedere că reglementările legale nu permit furnizarea înregistrărilor către alte persoane decât cele care au inițiat apelul, nedeclinarea identității nu va permite obținerea acestor înregistrări.

Informaţii despre numărul victimelor şi identitatea acestora (dacă este cunoscută, identitatea victimei este utilă în special agențiilor medicale de intervenție pentru a afla informații despre istoricul medical al acesteia în vederea administrării medicației adecvate).

Numărul de telefon de la care sunați (dacă nu este afişat de sistem) sau un alt număr de telefon de contact, pentru a putea fi reapelat dacă este necesar.

Dacă nu aveţi semnal în reţeaua proprie, apelul dumneavoastră va fi transmis către sistemul 112 de un alt operator de telefonie care are acoperire în zonă. În aceste situaţii, operatorul de telefonie nu va transmite către sistemul de urgență numărul de telefon al apelantului. Operatorul 112 va solicita numărul dumneavoastră de telefon sau un alt număr la care puteţi fi contactat, pentru a putea să vă reapeleze dacă apelul se întrerupe sau dacă este nevoie de repere suplimentare când echipajul ajunge în zona incidentului!

În situația în care niciun operator de telefonie mobilă nu are acoperire în zona în care vă aflați, nu veți putea apela serviciul de urgență, decât în anumite condiții când există o rețea wireless în zonă la care vă puteți conecta, aveți un telefon compatibil cu tehnologia VoLTE și rețeaua în care este înregistrat SIM-ul din telefonul dumneavoastră oferă acest serviciu.

  • Vorbiți clar și pe un ton calm, astfel încât operatorii să poată evalua corect situația;
  • Rămâneți în convorbire cu operatorul până când acesta vă spune că puteți închide. Reţineţi! După convorbirea cu operatorul 112 veți fi transferat către un dispecer al serviciului de urgență;
  • Nu vă certați cu operatorii 112 - apelul dumneavoastră va fi procesat mai rapid și serviciul de urgență va fi alertat mai repede dacă procesul de comunicare este unul eficient;
  • Sunați înapoi dacă aveți informații suplimentare sau s-a schimbat situația;
  • Încercați să țineți telefonul deschis și liber după ce apelați 112. Este posibil să fiți sunat înapoi de operatorii 112 sau de dispecerii serviciilor de urgență pentru detalii suplimentare.


REȚINEȚI! ADRESA INCIDENTULUI ESTE UNA DINTRE CELE MAI IMPORTANTE INFORMAȚII PE CARE TREBUIE SĂ O FURNIZAȚI CÂND SUNAȚI LA 112. DACĂ NU PUTEȚI SPUNE CARE ESTE ADRESA CAZULUI, VA FI DIFICIL SĂ PRIMIȚI AJUTORUL DE CARE AVEȚI NEVOIE. INDICAȚI ÎNTOTDEAUNA ADRESA, CÂT MAI EXACT POSIBIL. CU CÂT SUNT MAI DETALIATE INFORMAȚIILE DESPRE ADRESĂ, CU ATÂT MAI REPEDE VOR PUTEA AJUNGE ECHIPAJELE.

Dacă vă aflați într-o zonă necunoscută și nu știți adresa incidentului pe care îl anunțați, căutați câteva puncte de reper care ar putea ajuta la stabilirea acesteia (intersecții, clădiri semnificative) sau întrebați persoanele din zonă.

 

SITUAȚIILE DE URGENȚĂ NU POT FI RAPORTATE PRIN INTERMEDIUL ACESTUI SITE SAU PE E-MAIL.

ÎN CAZ DE URGENȚĂ, SUNAȚI ÎNTOTDEAUNA LA 112!

Contact
STS - Relații Publice
Luni-Vineri: 08:00 - 16:00
+4021.202.21.88
sau
Serviciul de Telecomunicații Speciale © 2018 Toate drepturile rezervate.