Semnarea contractului de finanțare pentru modernizarea Sistemului 112

Marți, 28 August 2018

Contractul de finanțare a proiectului "Modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență" a fost semnat de către ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, și directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, General-locotenent ing. Ionel-Sorinel Vasilca, în cadrul unei ceremonii dedicată acestui eveniment la Palatul Victoria.

Momentul semnării contractului de finanțare reprezintă startul unei operațiuni ce vizează o infrastructură critică națională prin care se furnizează un serviciu vital în situații din domeniul urgențelor.

Proiectul, care dispune de o alocare 47,6 milioane euro, este finanțat prin Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), axa prioritară 5, obiectivul specific 5.2.

Beneficiarul proiectului este Serviciul de Telecomunicații Speciale și are o perioadă de implementare de 36 luni.

Proiectul constă în modernizarea componentelor hardware și software pentru un răspuns mai prompt al agențiilor de urgență la solicitările cetățenilor aflați în situații de urgență.

Beneficiile modernizării Sistemului 112

Prin modernizarea infrastructurii hardware și software, s-a urmărit ca în următorii 10 ani să se aducă beneficii directe în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin:

  • reducerea timpului de aşteptare până la preluarea apelurilor de urgenţă, prin distribuirea inteligentă a apelurilor, pentru evitarea congestiilor în situații de creștere rapidă a numărului apelanților;
  • intervenţii mai rapide și mai eficiente prin îmbunătăţirea preciziei de localizare a urgenţei si o colaborare mai eficientă între instituţiile publice care coordonează şi gestionează activităţile de intervenţie în caz de urgenţă, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor;
  • posibilitatea recepționării și atașării unor date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție;
  • conservarea și îmbunătățirea tuturor facilităților actuale precum eCall, tratarea apelurilor provenite de la persoane cu dizabilități.


Biroul de Presă al STS

Contact
STS - Relații Publice
Luni-Vineri: 08:00 - 16:00
+4021.202.21.88
sau
Serviciul de Telecomunicații Speciale © 2018 Toate drepturile rezervate.